הפלגה אל פלורס

"פלורס הוא היפה ביותר מבין כל האיים האזוריים!"

יאכטה עוגנת

זה המשפט הנפוץ ביותר ששומעים מימאים ומיאכטונרים שמכירים את האיים האזוריים וגם ממקומיים רבים ששטים לאי המערבי ביותר בארכיפלג האיים האזוריים – האי פלורס. במאמר זה נביא את רשמיהם של זוג שייטים שהגיע אל האי בפעם הראשונה בשנת 1997 כדי להסדיר את הנשימה לאחר חציית האוקיאנוס ומאז הם השתוקקו לחזור לבלות יותר זמן באי ולגלות את קסמיו.

הגעה למרינה Porto das Lajes

השייט מסנט מארטן באיים הקריביים כשרק שנינו על הסיפון הביא אותנו בתוך 17 ימים אל פלורס. הנחיתה שלנו על היבשה הרגועה של פלורס היוותה המשך רוגע לשייט שקדם לו.

העגינה בנמל Lajes das Flores על החוף הדרום-מזרחי

הפלגה אל פלורס

מאז הביקור שלנו בשנת 1997 בפלורס, מרינה קטנה נבנתה בפינה הדרום מזרחית של האי אבל עדיין יש הרבה מקום לעגון בחוץ גם אם אין מקום פנוי בתוך הנמל הזעיר. הכניסה למרינה צרה מעט ולכן מומלץ לשוט באיטיות ולהיות מוכנים להסתובב אם הרציפים מלאים.

תכנון טיולים באנר

למרבה המזל, היה לי את מספר הטלפון הנייד של מנהל המרינה, דייגו פימנטל, אליו התקשרנו באמצעות טלפון לוויני כדי ללמוד את המצב לפני שהגענו (המספר שלו מופיע בספר הזה). אפשר גם להתקשר ב-VHF-16, ערוץ 10, אבל דייגו לא תמיד בנמל או בקרבת מכשיר קשר.

airalo ad

דייגו מדבר אנגלית מצוינת ומודיע ​​לנו שבאותו רגע קבוצה של סירות רק יצאה לפאיאל. היינו מאוד ברי מזל! כשהגענו, שייטים מיאכטות אחרות יצאו כדי לעזור לנו בעגינה ולברך אותנו. כמה מהצוותים הכרנו מסנט מארטן אבל היו שם סירות מכל חלקי הגלובוס. כולם היו בים במשך שבועות וידעו בעצמם מה זה להגיע בשלום ולהיקשר בביטחה אל הרציף. כאשר אתה מפליג ביאכטה שלך, אתה הופך לחלק מאחווה בינלאומית של ימאים. קהילה שכיף מאוד להשתייך לה!

צ'ק-אין

מנהל המרינה, דייגו, יכול לטפל בכל הניירת במשרד המרינה ולעתים קרובות הוא מגיע ליאכטה שלכם מיד כאשר אתם מגיעים. מאוחר יותר תקבלו ביקור מצוות ביקורת הדרכונים אבל למרות הרצינות הראשונית של החבר'ה האלה, הם כולם מאוד ידידותיים ומסבירי פנים.

הניירת טופלה. הלכנו במעלה הגבעה ל-Clube Naval (קצת אתגר לרגליים הרעועות שלנו אחרי שהייה בים של שבועיים) כדי לספק את התשוקה שלנו לצ'יפס וגלידה. חייכנו כשראינו את הצוות של היאכטה ההולנדית "White Witch in Blue" שהגיעו לפנינו אוכלים את אותו הדבר. כמו כולם, שייטים אוכלים גם בים אבל יש כמה דברים שאי אפשר לעשות בקלות על מפרשית בתנועה. במעלה גבעה קטנה לכיוון העיר נמצא Beira Mar, זהו בר מלחים ומסעדה מקומית, חבייר מרס הבעלים מדבר אנגלית טובה ולכן קל להזמין ארוחות טעימות עם מחיר סביר לבשר, דגים, חביתות ופיצה.

מרינות אחרות

יש רק כמה מרינות נוספות בפלורס. הם משמשות לעתים רחוקות כמעגנים לצוותים שמגיעים מחו"ל ורק בתנאי ים אופטימליים. אלו הם:

• הנמל הישן בסנטה קרוז
  • הנמל הקטן בפונטה דלגדה, פלורס, על החוף הצפוני
החוף הצפוני של פלורס - פונטה דלגדה
החוף הצפוני של פלורס – פונטה דלגדה

סיור ראשון באי

למרות התשוקה ליום של שינה, סדר וניקיון בסירה, הסתבר שמזג האוויר בכמה הימים הבאים הולך להיות מושלמות לצילומים כך שמצאנו מדריך ונהג לסיור הראשון שלנו למחרת בבוקר, הלכנו לישון וקמנו רעננים ומלאי אנרגיה.

לעתים קרובות יש ערפל בחלקים של היום בפלורס במיוחד בחלק העליון של האי שבו האטרקציות העיקריות של פלורס. החל מ-Sete Lagoas (שבעת האגמים), שבעה מכתשים וולקניים לא פעילים כמו גם כמה תצורות סלע וולקניות מעניינות אליהם הגענו בשעה 8:00 בבוקר ועד הנוף הכללי המרהיב של האי. כל הכבישים חדשים ובמצב טוב כל כך שזה היה מאוד נוח ליסוע בהם.

אטרקציות נוספות

• The Morro das Frades – נראה כמו 2 נזירים במנזר.
  • עמודי הבזלת האנכיים Rocha dos Bordōes נקראים גם "מקלות סבא" על ידי תושבי האי.
  • Lagoa Funda ו-Lagoa Rasa נמצאים אחד בקרבת השני אך ממוקמים בגבהים שונים.
  • אחת הארקציות המעניינות ביותר היא לינה בטחנת המים Moinha da Cascada המחיר הוא רק 80 אירו ללילה בעונת התיירות והיא קרובה לבריכות הרחצה הטבעיות בחוף Faja Grande. אם תרצו ללון מחוץ לסירה כמה לילות, Moinha da Cascada תהיה בחירה מצויינת.
  • יש כמה חופי רחצה בפלורס אבל מומלצות ביותר הן בריכות החוף הטבעיות שנחצבו ע"י גלי הים באבן הבזלת השחורה.
  • ברבים מכפרי החוף בפלורס יש אזורי פיקניק נפלאים פתוחים לציבור עם מנגל מצויד בגעי עץ, שירותים נקיים ומקלחות.
  • מלונות מומלצים באי פלורס
איזור פיקניק ציבורי

היו לנו יום מלא ועמוס. מאוד הופתענו כאשר נודע לנו שזהו יום השנה ה-500 של הקהילה באי ותהלוכה של הכנסייה הסתובבה בעיר. התפעלנו מאוד מההכנה מלאת האהבה של שטיחי הפרחים שהובילו לכנסייה. לרוע המזל ירד גשם בתהלוכה אבל זה לא הרתיע את אף אחד ולאחר הטקס חזרנו לסירה כדי להמשיך לאי הבא.