ביסקויטוס – כרמים ובריכות שחייה טבעיות בטרסיירה

באחד מהטיולים המאורגנים לאיים האזוריים הגענו לעיר ביסקויטוס (Biscoitos) בחוף הצפוני של טרסיירה. העצירה הראשונה שלנו היתה במוזיאון היין ובמטה של Casa Agricola Brum, היקב הגדול באי. המפעל נוסד בשנת 1890 ע"י פרנסיסקו מרייה ברום הידוע בכינויו צ'יקו מריה. המוזיאון נחנך מאה שנה מאוחר יותר ומנוהל כיום ע"י הדור הרביעי של המשפחה. התקבלנו ע"י אשתו של הנכד של הנין של צ'יקו מריה והיא ערכה לנו סיור בכרם ובמוזיאון.

סיור בכרם ובמוזיאון היין

הלכנו אחריה לתוך הכרם שמאחורי המוזיאון ושם ראינו איך הענבים גדלים בחלקות קטנות מרובעות ומוגנים ע"י קירות בזלת שחורים. הגפן, כמו צורות תירבות אחרות, הגיעה לאי ע"י המתיישבים הפורטוגזיים באמצע המאה ה-15. במהלך התקופה של התגליות הפורטוגזיות עלה הביקוש ליין חזק. היין המחוזק שמיוצר כאן, Verdelho du Biscoitos, סיפק את צרכי הימאים שהסתובבו באיזור. הגפנים שמהן מייצרים את היין גדלות באדמות שמורכבות מסלעים וולקניים ושמוקפות בקירות גבוהים של סלעי בזלת שחורה שחסינים לחום ובכך מגנים על הגפנים מהרוח וממי הים אך מאפשרים לענבים לקבל מספיק חום.

עברנו ליד מלחצת היין הישנה וראינו את הכלים ששימשו את הייננים בעבר. בסיום ביקורנו נכנסנו לחדר טעימות גדול ועמוס בחביות ישנות. בקצה אחד של החדר יש בר ומאחוריו מבחר של יינות שמופקים ע"י Casa Agricola Brum.

תכנון טיולים באנר

בריכות השחייה הטבעיות של ביסקויטוס

ילדים קופצים לבריכות המים בביסקויטוס

airalo ad

לאחר שטעמנו את היין המשכנו לבריכות השחייה הטבעיות שנמצאות בעיר ביסקויטוס. הברכות היפיפיות האלה נוצרו בין סלעי בזלת שהתקררו לאחר התפרצות וולקנית עתיקה. התגבשויות הסלע הפכו לבריכות שחייה ומשנת 1969 יש בהן מספר אמצעי בטיחות כגון: מדרכות, מעקות ומצילים. היום שבו ביקרנו שם היה גשום אבל למרות הגשם המקום היה עמוס במשפחות שקפצו ישר למים הכחולים.

תצפית על לוויתנים

בדרכנו חזרה מהעיר ביסקויטוס לאנגרה דה הרוסימו עצרנו באזור לעשות פיקניק באחד ממגדלי ה-vigia de baleia. מגדלי תצפית אלו פזורים בכל רחבי האיים האזוריים והם נוצרו כדי לעזור לציידי הלווייתנים לאתר להקות ברחבי האוקיינוס עד שתעשיית ציד הלווייתנים הופסקה באיזור באמצע שנות ה-80. כיום כמה מהתצפיות עדיין משמשות לתצפיות על לווייתנים, אבל במטרה להביא אליהם תיירים עמוסי מצלמות במקום ציידים עם צלצלים.

ילדים קופצים לבריכות המים בביסקויטוס

התצפית שבה היינו נבנתה ב-1950 בערך ע"י Francisco Linhares dos Santos וממנה נשקף נוף פנורמי  של האוקיינוס. תיירים יכולים לשבת בחדר בטון עגול שקוטרו כ-2 מטר במשך שעות ולחכות לסימנים של לווייתנים או דולפינים. תיירים מודרניים יכולים לשלוח מסר לסירות שצופות על לווייתנים באמצעות טלפון נייד ובכך להראות להם איפה נמצאים הלווייתנים. לפני שהטכנולוגיה הזו הייתה זמינה, המקומיים הבעירו אבוקות וכך ציינו לציידים איפה הלווייתנים.